Izolarea incorectă a acoperișurilor este motivul pentru care peste 95% dintre proprietarii de case pierd sume importante de bani atât în perioada rece a anului, cât și vara.
“Din calculele noastre reiese că aproape toate casele nou construite în România au o problemă majoră cu izolarea mansardei din cauza folosirii unui material de izolare dimensionat greșit și a montării incorecte a izolației. Proprietarii consumă astfel multă energie pentru a-și încălzi casele iarna și la fel de multă pentru a le răci în timpul verii. O izolare corectă ar conduce, in medie, la o economie anuală de minim 600 euro la suta de metri pătrați construiți. Aceşti bani sunt cheltuiţi acum pe combustibil pentru încălzire și pe curent electric pentru aerul condiționat. Dacă luăm în calcul și faptul că o casă este locuită cel puțin 25-30 de ani, suma economisită ar putea ajunge undeva la 18.000 euro”, declară Sorin Pană, director comercial URSA România.
În cazul izolării acoperișului cu vată minerală de sticlă, grosimea cea mai utilizată în prezent este de 15 cm, în unele cazuri fiind doar de 10 cm. Grosimea ideală pentru o izolație termică și fonică, cu vată minerală de sticlă, în condiţiile climatice din România, ar fi de 30 sau chiar 40 cm. “Pe lângă dimensiune, calitatea materialului este esențială. Din păcate, în țara noastră consumatorii încă nu au aceste cunoștințe și optează pentru cea mai ieftină variantă de izolare, fără se gândi la consecințe. Aceștia preferă să cheltuie în medie între 200-300 euro pentru 100 mp de construcție, față de aproximativ 1000 euro, așa cum ar fi corect, bani care ar fi recuperaţi în mai puțin de 3 ani. Alegerile greșite în privința izolației au ca rezultat fenomene pe care le știm cu toții. Ajungi să nu poți dormi vara într-o locuință mansardată sau să nu îți poți explica de ce, orice ai face, tot este răcoare la etaj în timpul iernii. Pe lângă lipsa de informație, comportamentul proprietarilor de case este nesustenabil, la noi neexistând o cultură a economiei de resurse. Pe de altă parte, nici nu există entități care să explice proprietarilor că pe termen lung acest “ieftin” la momentul achiziţiei înseamnă mult mai “scump” în timp. Noi am început din acest an un program educațional menit a-i conștientiza pe beneficiarii finali ai lucrărilor de importanța izolării corecte a acoperișurilor”, explică Sorin Pană.
URSA România este subsidiara a companiei internaționale cu același nume, unul dintre cei mai mari producători de materiale izolatoare din Europa, parte a grupului internațional URALITA. În România URSA este prezentă cu produsele sale de 20 de ani, comercializând două branduri de vată minerală URSA Glasswool și vata minerală URSA Terra, fabricate în Slovenia. URSA România S.R.L. activează pe piață din anul 2003.