[Bucuresti, 1 iunie 2022] marchează o etapă importantă pentru Etex, deoarece asigură o a cincea tehnologie în strategia sa de creștere a afacerii. Prin adăugarea expertizei URSA în domeniul izolațiilor la portofoliul său de tehnologii, Etex își sporește capacitatea de a oferi produse și soluții pentru a răspunde provocărilor actuale și viitoare din domeniul construcțiilor. Anunțată în ianuarie, tranzacția a fost finalizată cu succes după îndeplinirea condițiilor obișnuite de încheiere.
O potrivire perfectă menită să inspire lumea construcțiilor
URSA este lider european în domeniul vatei minerale de sticlă și al polistirenului extrudat (XPS), prezent în peste 20 de țări, cu o rețea de 13 unități de producție.
Jochen Friedrichs, CEO al URSA și noul șef al Diviziei de Izolații la Etex: „Marca URSA oferă o gamă extinsă de aplicații de izolație pentru anvelopele clădirilor, precum și pentru pereții despărțitori și plafoanele interioare. URSA împărtășește multe dintre valorile Etex, inclusiv sustenabilitatea, eficiența modelului de afaceri, dar și un management și echipe puternice și angajate. Produsele și soluțiile oferite atât de Etex, cât și de URSA au ca scop abordarea unora dintre megatendințele cu impact asupra lumii actuale, în special încălzirea climatică și lipsa resurselor.”
Jochen Friedrichs, CEO al URSA și noul șef al Diviziei de Izolații la Etex
Etex, o companie industrială globală cu o istorie de 115 ani, și-a exprimat clar ambiția de a deveni un actor global în domeniul soluțiilor de construcții ușoare și mai durabile. Odată cu achiziția URSA, tehnologia izolațiilor este acum ferm poziționată ca a cincea tehnologie în cadrul său strategic, permițând Etex să inspire oamenii din întreaga lume să construiască spații de locuit care sunt din ce în ce mai sigure, durabile, inteligente și frumoase.
Odată cu adăugarea URSA în portofoliul său, Etex reprezintă acum peste 13.500 de angajaţi și 140 de locații în 45 de țări din întreaga lume. În 2021, Etex a înregistrat un venit de 3 miliarde de euro, în timp ce URSA a avut un venit de aproximativ 500 de milioane de euro.
Un brand puternic, cu un potențial major de creștere
Având în vedere că sustenabilitatea a fost identificată drept următorul obiectiv strategic major pentru Etex, URSA este pregătită să devină lider în acest domeniu, bazându-se pe gama sa de produse, pe performanța sa de mediu, socială și de guvernanță (ESG), pe accentul strategic pus pe sustenabilitate, pe programul de reciclare etc. Un procent surprinzător de 75% din clădirile europene nu sunt eficiente din punct de vedere energetic. Materialele izolante sunt o componentă cheie în realizarea unor economii semnificative de energie și în reducerea drastică a emisiilor de CO2.
Bernard Delvaux, CEO al Etex: „URSA are la bază un brand puternic, simbolizând proximitate și sustenabilitate, iar acest lucru va rămâne neschimbat. URSA va forma o nouă divizie în structura Etex, dedicată izolațiilor, iar liderii unităților operaționale își vor păstra poziţiile.
Noua platformă URSA oferă un potențial real de creștere semnificativă a pieței, evaluările oportunităților de creștere constituind o prioritate absolută, alături de siguranță și continuitatea afacerii, toate acestea fiind posibile datorită talentelor combinate ale noilor colegi ai Etex de la URSA.”
Bernard Delvaux, CEO al Etex
Despre Etex
Etex este un producător global de materiale de construcții și un pionier în domeniul construcțiilor ușoare. Etex dorește să inspire oamenii din întreaga lume să construiască spații de locuit care să fie din ce în ce mai sigure, durabile, inteligente și frumoase.
Înființată în 1905, cu sediul central în Zaventem, Belgia, Etex este o companie de familie cu peste 13.500 de angajați la nivel global. Aceasta operează peste 140 de unități în 45 de țări și a înregistrat venituri de 3 miliarde de euro și un REBITDA de 570 de milioane de euro în 2021. Etex încurajează o cultură de colaborare și implicare, un spirit de pionierat și o pasiune de a face mereu mai mult pentru clienții săi.
Etex are cinci centre de cercetare și dezvoltare care sprijină cinci divizii globale:
Portofoliul global al Etex include mărci comerciale de top precum Cedral, Durlock, Equitone, Eternit, Gyplac, Kalsi, Pladur, Promat, Siniat, Superboard și URSA.
Etex înseamnă Inspirație pentru Modul de Viață. Pentru mai multe informații, vă rugăm să vizitați pagina noastră de internet: www.etexgroup.com